Kategorier
Okategoriserade

100m Gerillamarknadsföring 4

Av de 17 skyltar jag placerade ut var 13 stycken kvar då jag kollade till dem efter 2 dagar, en hade dock bytt plats ifrån hundrastgården till en närliggande bänk.

Övergripande så var de skyltar som hade tagits bort de som låg i direkt anslutning till en plats personer interagerar med. Det var skylten som placerades vid porten till Malmgården, 2st som placerades i mitten av lekplatsen, en vid en bänk i mitten av parken och skylten som hade placerats vid ingången till hundrastgården. Skylten in till hundrastgården hade även fått en privatperson att kontakta mig via Articimex instagram.

I samtal med handledare och vänner under min process diskuterade vi vad som skulle fånga personers uppmärksamhet och en av dessa var att se skyltar, så kraftigt kopplade till Anticimex, på oväntade platser. Att tanken ”varför är det råttgift här” skulle få en att kolla på skylten.

Jag hade väntat mig reaktioner men jag var så inne i min egen process att jag inte reflekterat över att budskapet inte var så klart som det var för mig, och att det kunde skapa osäkerhet och oro. Jag hade inte heller tänkt på de personer som inte förstår svenska och enbart skulle se en varningsskylt och hur det skulle påverka dem. Detta är något jag tar med mig och utvecklar vidare i det fall jag kommer att fortsätta med detta projekt.

Sammanfattningsvis så har projektet lyckats uppmärksammas och få en hel del respons:

Interaktion med Articimex

  • Följare på Instagram
  • Gillade inlägg/händelser
  • Taggade/ omnämnande på sociala medier 

Ex:

”…Liten trotsar Anticimex varning om utlagd konst 🙂 Underbart!

”Kul kommunikation @articimex”

”En närmare titt på den lilla videobutiken på hörnan och dess smarta uppdatering ac @anonymouse”

”Ännu en fin vinterhälsning från @anonymouse_mmx och nu med support från #articimex

Lämna en kommentar